Ви є тут

Стартап -інкубатори та бізнес- акселератори в Україні : що і де шукати ?

Чи просто зрозуміти , що собою являють бізнес-інкубатори і акселератори , які стартапи найбільш затребувані у інвесторів ? Огляд актуальних програм українських інноваційних акселераторів представляє Prostobiz.ua

Головна відмінність інкубаторів та акселераторів для бізнесу полягає в тому, що в інкубаторі рушійною силою є місце ( інфраструктура) , де ваша команда буде сидіти і творити , а в акселераторі - цінність , яку може нести в собі ваша інновація для ринку.

В інкубаторі все спрямовано на створення бізнесу , навіть якщо людина прийшла одна з ідеєю. Тут вона може зустріти близьких за духом людей , які допоможуть розібратися , наскільки хороша ідея.

У акселераторі відразу перевіряється на живучість і сама ідея, і продукт / сервіс, який вона несе. Але туди варто приходити з уже укомплектованною командою. Головне, чим акселератор допоможе - вийти на ринок з новою концепцією продукту, щоб отримати підтвердження від потенційних клієнтів про його необхідність та цінності.

Отже , якщо ви шукаєте місце для реалізації ваших ідей , а також якщо вам не вистачає соратників в команду – вам до бізнес- інкубатора. Якщо ви маєте цілком самостійний колектив, що створив продукт і потребує порад від професіоналів про те , як ефективніше вивести його на глобальний ринок або як отримати позитивні відгуки від перших покупців - вам до бізнес- акселератора .

А тепер про сервіс. Інкубатори надають, у своїй більшості, консалтингові послуги і допомагають презентувати проект інвесторові. Іноді - забезпечують майбутніх підприємців офісом , фінансами і технічною базою, організовують освітні заходи . У деяких випадках також пропонуються невеликі інвестиції .

Інкубатори , які зосередилися виключно на консалтингу , як правило, не висувають суворих правил відбору проектів . Їх клієнтом може стати кожен підприємець або команда з ідеєю , а також з бажанням її втілювати.

Що стосується акселераторів, вони працюють індивідуально з проектом, який пройшов конкурс , залучаючи фінансові ресурси і досвідчених експертів- менторів . Головне їх завдання полягає в тому , щоб спільно зі стартаперами за обмежений період створити інвестиційно- привабливий продукт на рівні робочої версії або прототипу. Нерідко такі проекти згодом отримують венчурне фінансування від фондів, що працюють безпосередньо з даним акселератором.

Стати учасником акселераційної програми, отримати офісне приміщення і первинне фінансування складніше, оскільки в даному випадку більш скурпульозно відбираються ідеї та проекти, оцінюється їх інвестиційний потенціал. У акселератори зазвичай запрошують високотехнологічні проекти , що подають надії на серйозне зростання.

Перелік сервісу , який отримує учасник акселератора такий:

Зв'язки з інвесторами. Стартапи , що працюють в акселераційних програмах, спочатку привертають увагу інвесторів. Це пояснюється тим, що серед інвесторів акселератори заробили гарну репутацію. У акселератори спочатку потрапляють найбільш конкурентоспроможні , сильні та перспективні проекти . Потенційно зв'язки з інвесторами, які отримуюються учасники акселератора, підвищують шанси на залучення наступних раундів інвестицій .

Перечень сервиса, который получает участник акселератора таков:

  1. Менторство - роботу з підприємцями фахівців різних напрямків . Це можуть бути технологічні , фінансові , юридичні фахівці , бізнес- консультанти. Для роботи в акселераторах запрошуються успішні підприємці , активно проводяться освітні програми , майстер -класи , коучинг.
  2. Навчання - крім менторства і консультацій безпосередньо за проектом , багато програм включають майстер -класи , стажування , лекції , воркшопи в суміжних областях. Таким чином , команди можуть добрати знання , які виявляться необхідними надалі для розвитку бізнесу.
  3. Інфраструктура - акселератори надають проектам офісний простір для роботи. Команда забезпечується офісною технікою , доступом в інтернет . Це обумовлює локальну прив'язку акселераторів : командам потрібно переїхати до міста проведення програми .
  4. Інформаційна підтримка - акселератори є брендами , володіють зв'язками і медійним впливом , тому проекти отримують широке висвітлення в пресі ще на момент потрапляння до програми.
  5. « Передпосівні » (« pre - seed » ) інвестиції - фінансова підтримка необхідна стартапам для входження у програму. У багатьох акселераторах інвестпартнери беруть участь на етапі розгляду заявок, і тільки ті проекти, які отримують « передпосівні інвестиції», можуть брати участь у акселераторі . « Pre- seed інвестиції » покривають витрати команди на протязі роботи в стартапі і дозволяють замовляти сторонні розробки для підготовки прототипу проекту .
  6. Зв'язки з інвесторами. Стартапи , що працюють в акселераційних програмах, спочатку привертають увагу інвесторів. Це пояснюється тим, що серед інвесторів акселератори заробили гарну репутацію. У акселератори спочатку потрапляють найбільш конкурентоспроможні , сильні та перспективні проекти . Потенційно зв'язки з інвесторами, які отримуюються учасники акселератора, підвищують шанси на залучення наступних раундів інвестицій .